• Filip Staes

Verhalen doen verkopen.

Verhalen connecteren mensen. Mits ze... boeiend & authentiek zijn. Nep-verhalen moet je niet mee afkomen. Voor die echte verhalen ben jij als manager of ondernemer absoluut het best geplaatst. Wie anders dan jijzelf weet welke zaken er belangrijk zijn voor je business, binnen jouw sector? Maar wie anders dan jij ook weet welke sfeertjes er spelen, wat je klanten voor vragen hebben, welke informatie ze online opzoeken?


Dus je aanpak voor dit jaar is alvast de volgende:


Toon de buitenwereld dat je bestaat & dat je wéét waarover je spreekt.


Déél kleine of groetere stukjes kennis met de rest van de wereld op internet. Geef de zoekers wat ze zoeken: namelijk relevante informatie.


Er mag een stukje emotie, probleem, oplossing of handigheidje aan vastkleven, geen probleem daarmee. Maar maak het wel jouw eigen stuk tekst, in jouw eigen woorden verteld. Niet steriel, maar attractief. Niet te theoretisch, maar lekker praktisch.



Een rubriek die we vaak aanraden, is Achter De Schermen , alilas Behind the scenes. Hier toon je eigenlijk hoe je organisatie er aan de binnenzijde uitziet. Wat mag iemand verwachten die zich tot bij jou begeeft? Welke atmosfeer heerst er? Welke klantenservice wil jij bieden? Hoe zijn de medewerkers van je organisatie? Straalt er gedrevenheid uit, expertise en geduld? Het is een zéér 'in your face' rubriek,waar je best zorgvuldig mee omspringt. En je moet er ook niet mee overdrijven: no company secrets are to be revealed, maar wel de atmosfeer, gezichten, aanpak van je bedrijf. Als er een video-interview ergens past, is het overigens hier wel.


Of de fotograaf van dienst..Deze week hadden we zelf een fotosessie ingelast. Spannende voormiddag, maar hele tevreden over het resultaat, dat wel!






© 2020 De Connectie